Poetry goes mobile

Vissa dagar gillar man bättre än andra. Gårdagen var en sådan dag. Jag kunde alla gloserna på förhöret, skolmaten var okej och eftermiddagen rolig. Mellan klockan 13 och 15.45 var det ett event i aulan. Ett sammarbete mellan tidningen chili, palino och en poet. Suverän blandning! Poeten heter Daniel och är grym. Han är mästare i poetry slam och vet verkligen hur man roar publiken. Den första timmen pratade han om sig själv, sina böcker, rappare mm. Väldigt underhållande :) Sen fick vi skriva våra egna dikter och skicka in dem via sms (alla fick ett varsitt kontantkort från palino, laddat med 2500 sms) och sen drog de en vinnare. Och vinnarna blev inga mindre än jag, elin och shara. Ja, vi blev chockade! men nu har vår dikt gått vidare i tävlingen och man kan tydligen vinna mobiler och andra fina priser. Vinnande bidraget:
Min säng är röd och väldigt stor
jag tar upp halva, hunden en tredjedel
är du större än 25 %

På kvällen gled jag över till marcus :) Vi kollade på Hata Göteborg. Klart att man skrattade då och då men jag vill inte påstå att filmen var särskilt bra.

Nu ska jag make a dash till träningen!
/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0