tandläkar besök

Tandläkar besök dag.
Tur att man inte behöver gå dit alltför ofta.
Det är inte det att jag är rädd för tandläkare
men jag tycker det är så boring.

Jag kommer dit och får sitta i väntrummet
eftersom jag alltid kommer för tidigt.
Tandläkaren är nog det enda jag alltid är i tid till.
Det är för att det är pinsamt att komma försent.
ursäkta, jag skulle ha varit här för 10 minuter sen
Nej tack!
Det är alltid helt tyst i väntrummet
och det sitter alltid någon där
som man inte vill ska sitta där,
någon som man bara halvkänner och
då kommer frågan ska jag sätta mig bredvid eller inte?
Sätter man sig bredvid måste man ju prata
och man kanske inte har något att prata om.
Jaha, vad gör du här då?
Jag ska till tandläkaren, själv?
Sätter man sig inte bredvid personen
kanske den tycker att man är otrevlig eller dryg.
Svårt val det där.
Tillslut, 5 min efter min bokade tid så jag kunde ha varit sen,
kommer tandläkaren och säger högt: Sofie Kempe?
Jag reser mig upp och säger med ett leende: det ska vara kämpe.
Att det aldrig lär sig. Suck.
När man väl satt sig i den faktiskt bekväma stolen
ska man ha in de där vassa och plastiga sakerna
i munnen, usch.
Och man vill alltid svälja när man har dem i munnen.
Det gjorde jag en gång men då sa tandläkaren till mig
att jag var tvungen att vara helt stilla.
Då sa jag okej
nej det gjorde jag inte, jag sa oej
jag hade ju fortfarande de där förbaskade sakerna i munnen.
Idag gick det bättre, jag var stilla hela tiden.
Sen ska de skrapa i tänderna
och jag bara väntar på att det ska träffa en punkt
som utlöser en obehaglig ilning.
Och jag tycker det är obehagligt när tandläkaren
inte har handskar på sig.
Sen är det alltid samma komplimanger
du har så fina tänder
tänk om man hade turen att ha så naturligt fina tänder
du borstar så bra
ett av de finaste betten jag har sett
Vad ska man svara liksom?

Som sagt, tur att man bara är där någon gång per år.
/S



Kommentarer
Postat av: jessica

du ska vara glad att du bara få en gång per år.
jag har vart där typ 740 ggr, och snart ska jag till sjukhuset om en tand.
läskigt.
bara så du vet liksom :D

2008-04-10 @ 19:33:02
URL: http://jessicawahlberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0