fågel, fisk eller mittemellan

Fredag idag och jag brukar oftast ha något inplanerat för fredagskvällen men idag är det helt tomt i kalendern. Jag har ju några valmöjligheter, chilla med robin, guitarhero hos adam eller myskväll med tvillingarna och ivana :) Allt låter trevligt men jag hinner inte med allt och så är jag så jävla seg! Klockan är sju och jag känner för att gå och sova xD Jag tror nog att det beror på att jag inte vet vad jag ska göra. Hade jag vetat att jag skulle på fest hade jag varit taggad och fixat mig nu, eller kanske inte än så tidsoptimistisk som jag är, men jag hade iaf varit pigg!

Asså varför måste man bada på idrotten i skolan? Det är så jobbigt. För det första passar det inte in i vårt schema eftersom vi bara har 20 minuter på oss efter idrotten och vilken tjej klarar av att gå upp ur vattnet, duscha (ev. stå i kö och vänta på att duschen med draperi ska bli ledig), torka kroppen, torka håret, klä på sig, sminka sig och fixa till håret i en "godkänt-att-visa-sig-utomhus-frisyr" ? Inte många jag känner iaf. För det andra är man så ful i badhuset. Seriöst! Det är två tillfällen när man ser ful ut, det ena är hos frissan och det andra är i badhuset. Det är inte alls samma ska när man badar utomhus på sommaren. Det måste bero på ljuset i badhusen? Usch säger jag bara. Tummen ner för att gå runt i bikini i badhus. För det tredje är det otroligt boring att simma 30 längder. Och trångt! Det skulle underlätta om man fick köra sitt eget race men nu måste man se upp för alla andra, specielt dem som inte har fattat att högertrafikregeln även gäller i vattnet. Till råga på allt så tappade person x bort sin nyckel till skåpet när vi badade i går. Jag är inte förvånad för det är bara x som kan lyckas med det, möjligtvis elin också, men x är mer trolig. Efter mycket letande slutar det med att jag får gå ut i badhuset och leta rätt på en person, som i sin tur ska leta efter en person, som i sin tur ska leta efter en person som har en huvudnyckel, som i sin tur ska leta efter en kvinnlig kollega. Visste ni att den kvinnliga personalen får gå in i herrarnas omklädningsrum, men att den manliga personalen inte får gå in i damernas omklädningsrum? Visste ni också att magnummandel kostar hela 17 kr i badhuset? 17 kr, dyrt! Det är inte klokt vad mycket man lär sig när man är på nyckeljakt i badhuset. När x äntligen hade fått sin nyckel och x var klar kunde vi gå till lektionen och vi blev bara 30 minuter försenade.

/S

Kommentarer
Postat av: Hanna

Får jag gissa på att x är självaste Sofie?! hahaha, men jag ska inte klandra dig, det skulle mycket väl kunde hända mig med, hehe

2008-02-01 @ 22:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0