I hope my smile can distract you

Igår var det middag och pratmakarna
hemma hos mig.
Kvällen avslutades med oc.
Det var en trevlig kväll med tjejerna :)

Jag har nyss kommit hem till pappa.
Någon måste ju hålla katten sällskap
när han är i risbäck den kommande veckan.
Den någon är jag.
Jag har absolut inget emot det.
Jag gillar att bo själv.
Men tanken att flytta till egen lägenhet gillar jag inte lika mycket.
Nu vet jag ju att han kommer hem om en vecka
och jag kan alltid gå till mamma.
När man bor själv måste man ta så mycket ansvar.
Det är mycket bekvämare att låta mamma och pappa
ta allt ansvar.
Jag är rädd för att jag är lite för bekväm,
vissa kallar det att man är bortskämd.
Om jag skulle flytta till egen lägenhet
skulle jag antagligen inte ha all den utrustning
som mamma och pappa kan erbjuda mig.
Därför väntar jag några år till,
trots att pappa faktiskt har frågat mig några gånger
om jag skulle vilja ha egen lägenhet.

Vad händer ikväll då?
Ingen fest jag har lovat hanna.
Även fast jag är grymt sugen.
Men det är ju inte heller lika kul att festa
om inte hon är med.
Det blir nog så ska det låta
med min favorit, Peter Settman.
Han är för härlig. Utstrålning.

Jag lyssnar på en väldigt bra låt nu.
Om en låt är bra eller dålig beror ganska mycket på
vad man förknippar den med.
Den här låten är bra
för jag förknippar den med en person
som är bra.

Nu ska jag bada.
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0