påsken ska vara gul, inte vit

Gud finns inte.
Eller så skiter "han" bara i mina önskningar?
Om så är fallet, är "han" taskig och bör inte kallas gud.
Det var fortfarande snö på backen när jag vaknade.
Och det har snöat mer idag, faktum är att det snöar nu också.
Ingen gud, inget rättvisa.
Då var det konstaterat.

Jag vaknade av ett telefonsamtal imorse.
Eller det var inget telefonsamtal eftersom jag inte svarade.
Jag lyfte bara luren och lade på den sen igen.
Det ringte minst 12 signaler innan jag gick upp.
Fattar inte telefonförsäljarna (för det var troligtvis en sådan, skyddatnummer = minderåriga har inget med det att göra) att om man inte svarar på det första 10 signalerna så kommer man inte svara.
Vad är problemet?
Den här fattade tydligen inte det utan fortsatte ringa, till min fasa.
Eftersom personen förstörde min sovmorgon hade inte jag någon skyldighet till att vara trevlig i telefonen.
Därför lyfta jag på luren men lade på den lika snabbt igen.
Att tilläga är att jag hatar min morgonröst.

När jag ändå hade gått upp var det lika bra att välkomna dagen.
Vilket betydde att jag gjorde två mackor och lade mig på soffan.
Där spenderade jag hela förmiddagen framför oc.
Jag vägrar gå ut i detta väder men läxan behöver jag tyvärr inte gå ut för att göra.
Annars hade det varit en utmärkt bortförklaring.

Jag hatar sörmlandssnön!
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0