du får säga till när du vill ha din bulle

Helgen har passerat.
Jag har haft fullt upp 24/7, därav den dåliga uppdateringen.
Men jag hann tydligen skriva ihop ett litet inlägg inatt.
Trevligt för dem som kunde läsa.

Fredagskvällen blev lugn.
Jag, Elin, Mia och Therese hängde i stadsparken.
Vi körde kubb med ett gäng fulla 20- åringar,
spelade pratmakarna och hade det allmänt trevligt under den stjärnklara himlen.
Det var jävligt kallt men med lite filtar och täcke var det mysigt.

   

Lördagen började tidigt.
Klockan halv tio satt jag i en bil påväg till Nyköping.
Jag, Elin och Mia åkte dit för att kolla på Framefestivalen.
Vår film Isn't it funny var ju med och tävlade
så vi var nästan skyldiga att åka dit.
Och det var det värt.
Efter att alla filmer visats fick publiken rösta på sin favorit
och tro det eller ej, men vår musikvideo tog hem segern.
Det resulterade i att vi fick en varsinn biobiljett, tackar.
Men varför sluta där?
Lika bra att kamma hem storsegern också när vi ändå var igång.
Vi vann pris för bästa film :)
Motivering: "För en vacker film, som med korta, symbolmättade bilder och känsligt agerande förstärker text och musik."  Det innebär att vår film skickas vidare till novemberfestivalen.
Och vi får följa med :)
Det blir en weekend i trollhättan i november.
Boendet, resa och mat står film i sörmland för.
Det ska blir grymt kul.

   

När vi kom hem bagav jag mig till maja
där hanna och emma redan var.
Vi värmde upp inför kvällens festligheter.
När mia var på plats åkte vi till smedjan för att fira robin och ziken.
De blev glada för presenterna och jag hade en kanonkul kväll :)
Min 18 årsfest blir nog också i smedjan.
Jag, danne och martin ska ha fest tillsammans.
En kusinfest :)
Frågan är bara när.
Den krockar med allt.
Som det ser ut nu kan vi inet ha den först i augusti
men vem pallar vänta så länge?
Vi måste kunna klämma in den innan.

                             


Idag åkte jag och elin till djulö.
Vi tänkte vara smarta och ta två flugor i en smäll.
Sola och plugga.
Det blev bara sola.
/S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0