trollhättan till punkt och pricka, typ

Nu har jag kommit hem från min weekend i Trollhättan.
Första tanken när väckarklockan ringde 05.45 i lördags:
fan är jag dum eller, det är ju lördag!
Klockan sju blev jag och Elin upphämtade vid resecentrum och sen började den långa bilresan.
Vi var framme i Trollhättan klockan elva och då var vi snabba att checka in för att hinna se första filmpasset.
Det var en härlig känsla att se sin egen film på en stor bioduk med pampigt ljud.
Efter första filmpasset gick vi till hotellet och gjorde oss hemmastadda, inga problem.
Vi blev kvar på hotellrummet längre än planerat då både jag och Elin slumrade till i de otroligt sköna sängarna.
När vi vaknade hade vi missat flera filmpass och istället gjorde vi oss fräscha inför lyxbuffén
som visade sig vara en stor besvikelse, dåligt utbud och bara vatten som ingick i buffén.
Efter buffén visades filmen son of Rambow och jag grät i slutet, som alltid, jag är så känslig.
Men det var faktiskt en bra film och värd varenda tår.
Väl tillbaka på hotellrummet somnade jag medan Elin killade mig på armen, love it.

Imorse kom helgens höjdpunkt, hotellfrukost i mitt hjärta!
Klockan tolv checkade vi ut och gick för att se de sista filmpassen.
Jag kan meddela att vi har sett många kortfilmer den här helgen, både dåliga och bra, påkostade och billiga,
med kända skådespelare och okända tallanger. Allt mellan himmel och jord, typ.
Efter en fet lunch på Max åkte vi hem, innan prisutdelningen.
Alla ville hem och var skapligt säkra på att vi inte skulle få något pris
och det har ju inte heller ringt någon och sagt att vi vunnit...
Jag ska kolla hemsidan och se efter om rätt filmer vann.

Kvällen har bestått av mycket tvtittande.
Hål i Väggen med WK-Wille och efter det Wallander.
Nu är det hög tid att sova för imorgon väntar viktiga ärendén med Elin.
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0