stockholmstripp

Nu är jag hemma efter ett händelserikt dygn i huvudstaden.
Resan dit gick smärtfritt tills vi skulle av tunnelbanan.
Jag har bara åkt bil till familjen Weidenbladh tidigare, visste därför inte vart vi skulle av.
Kan meddela att det inte var på den stationen vi gick av.
Alfred var snäll och kom och mötte oss, sen gick vi en liten promenad till radhuset.
På kvällen åkte vi in till stan igen för att äta thai och gunga i takt till musiken i kungsan.
Det var grymt och alla låtar var så mycket bättre live, mer drag då helt enkelt.
Jag förstår dock inte varför de hade valt att ha Darin först.
Han skulle ju uppträda när mörkret hade fallit och publiken var på topp.
Promoe hade den turen och jävlar vad vi sjöng med i dekadasen.
Visst fanns det andra höjdpunkter också.
Hyllningarna till MJ, Lazee och Crossfire bland annat.
Idioten som kastade tårgas är ju också svår att glömma.
Paniken då alltså, shit.
Vi stod på en mur men när alla flydde i panik blev vi nedknuffade.
Jävla buske nedanför som rev upp Elins ben.

Idag var jag på min första konfirmation för att gratulera Albin.
Det var en upplevelse.
Konfirmanderna hade skrivit egna låtar och Albin fick köra en rap.
Det förekom även teater och headbangning.
När allt var slut blev det smörgåstårta på Weidensbladhs tomt innan jag och Elin återigen var tvugna att springa till tunnelbanan.

Om jag haft en bra helg?
Absolut!
/S







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0