nu är julen slut

Nu har jag ätit sista julmaten för det här året.
Sista paketet är också öppnat.
Mycket bra julklappar i år, toppen.

Juldagen var fullspäckad som varje år.
Först julfirande i nyköping hos Stefans pappa och sen ännu mer firande med släkten.
När alla julklappar var öppnade fortsatte jag hem till sara och simon för festligheter.
Deras lägenhet var full med männiksor, både kända och okända.
Jag säger som så att det är kul att träffa nytt folk.
Att det var fest i lägenheten under och att man kunde hälsa på där var inte heller fel.
Kvällen avslutades senare på lilla krog där man fick köa för att komma in.
När hände det senast liksom?
Smockat med människor och jag trodde att jag skulle svettas ihjäl.
Jag klagar inte om det är det ni tror, jag påpekar bara.
Jag är för mycket människor, oftast.

Nu ska jag poppa popcorn och mysa ner mig i soffan.
Ingen utgång ikväll, jag spar mig till nyår.
/S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0