håll ditt huvud högt

Så här på kvällskvisten när jag inte har något vettigt för mig har jag fått lite panik.
Jag tar studenten om fem månader och jag vet inte vad jag vill göra efter skolan.
Jag vet vem jag vill vara med men inte vad jag vill jobba med.
Jag ser verkligen fram emot att ta studenten, det är det man längtar efter hela gymnasiet
men det är också det som skrämmer mig mest.
Mösspåtagningen i år sker den 29:e maj,
vilket innebär att det blir två studentveckor istället för en som det brukar vara.
Det ska utnyttjas och jag ska njuta så mycket som jag kan.
Jag blir helt pirrig i magen när jag tänker på det, längtar som en tok!
Troligtvis kommer det inte vara lika kul när man vaknar den 14:e juni, bakis och ångestfylld.

För att lugna paniken har jag tänkt:
Jobba innan sommaren.
Vara ledig hela sommaren och slösa pengarna.
Börja jobba till hösten och eventuellt plugga vidare om något år.

Fan, jag är stor nu.
Jag vill inte bli vuxen.
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0